Deutsche
Vertrieb is über die Versandhandel
Bus-und-bahn-und-Mehr
aus Bielefeld
De nederlandse vooraad is uitverkocht. Op dit moment kan
alleen via de duitse verzendhandelaar
Bus-und-Bahn-und-Mehr
besteld worden. Later kan eventueel nog een extra oplage gemaakt worden, dus
houd deze site in de gaten.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
De Lima aandrijving is een eigen ontwikkeling
in samenwerking met SkipTram.
De
aandrijving is opgebouwd uit giethars bodemplaten, zitgroepen en een
portaalhouder. De bevestigingspunten van de kappen zijn
gelijk, waardoor deze gemakkelijk zijn over te zetten. De aandrijving bestaat
uit Halling onderdelen en wordt als H0 model uitgeleverd.
Omsporen naar H0m is achteraf geen probleem door de
wielen samen te drukken. Er kan gekozen worden uit een versie met
1 of 2 motoren en daarbij een optionele middenbak voor een GT8. Er is rekening
gehouden met de afwijkende bodemplaat van de GT8 Essen. Verder is het mogelijk
om de originele (kleine) verlichtingsprint uit de B bak over te zetten in de
nieuwe bodemplaat.
Bestelnummer |
Omschrijving |
Prijs |
Beschikbaar |
SkipMark1 |
GT6 Aandrijving met 1
motor |
€ - |
Uitverkocht |
SkipMark2 |
GT6 Aandrijving met 2
motoren |
€ - |
Uitverkocht |
SkipMark3 |
Middenbak voor GT8 H0 (als uitbreiding op de GT6) |
€
- |
3 stuks |
Geactualiseerd op: 12-6-2014
Op dit moment zijn alle
beschikbare bouwpakketten gereserveerd. Mocht er nog één vrijkomen, dan
wordt dat hier gemeld. |
Bouwpakket
De aandrijving wordt geleverd als bouwpakket
met uitgebreide handleiding. De gietdelen dient men zelf
na te bewerken en te spuiten.
B estelmethode
Stuur een email naar:
SkipMark@rheinbergerstrassenbahnbetriebe.nl
en vermeld de artikelnummers, je adres
en de gewenste verzendmethode. Je ontvang een bevestiging met de
kosten,
rekeninggegevens en de leverdatum.
Er hoeft pas betaald te worden als de bouwset leverbaar en verzendklaar is. Na ontvangst van de betaling zal binnen 5
werkdagen het pakketje verstuurd worden. Tijdens het gehele traject zal je per
email op de hoogte gehouden worden.
Verzendkosten
Bestemming |
Omschrijving |
Prijs |
Nederland |
brievenbuspakje
(onverzekerd zonder
Track&Trace) |
€ 3,84 |
Nederland |
normaal
pakket (onverzekerd met Track&Trace) |
€ 6,75 |
Nederland |
Aangetekend
pakket (verzekerd met Track&Trace) |
€ 8,05 |
|
|
|
BE & DE |
brievenbuspakje
(onverzekerd
zonder Track&Trace) |
€ 3,15 |
BE & DE |
normaal
pakket (onverzekerd met Track&Trace) |
€ 13,- |
BE & DE |
Aangetekend
pakket (onverzekerd met Track&Trace) |
€ 14,30 |
BE & DE |
normaal
pakket (verzekerd met Track&Trace) |
€ 19,80 |
Bovenstaande verzendkosten zijn de standaardtarieven van PostNL. Per
verzending zal in overleg gekeken worden naar de beste verzendmethode.
|
Handleiding bouwset en foto's
Nederlandse handleiding
Duitse handleiding
(PDF )
Voorgeschiedenis van het project
(6-08-2013)
Dit project is gestart naar aanleiding van een topic op het
Beneluxspoorforum.net
Lima heeft sinds
1995 een fraai model van de Düwag GT6 en later de Gt8 op de markt gebracht in
vele varianten. Lima heeft destijds gekozen voor een kopie van de Roco Düwag
aandrijving, maar heeft hierbij enkele ontwerpfouten gemaakt. De 3 polige Bühler
motor loopt niet gelijkmatig en het aangedreven draaistel is gemaakt van een te
zacht soort plastic. Het gevolg hiervan is dat de tandwielen overslaan en het
model slechte rijeigenschappen heeft.
Als oplossing kom ik i.s.m.
SkipTram met een alternatieve
aandrijving die gefabriceerd zal worden door de Oostenrijkse firma Halling. In
de afgelopen periode is er een proefmodel gemaakt om de constructie voor de
aandrijving te bepalen en is besloten om een volledig uitwisselbare aandrijving
te ontwikkelen. Hierbij dient alleen de Lima kappen en de middenportaal
overgezet te worden op de nieuwe aandrijving. Hiermee zal het Lima model de
uitstekende rijeigenschappen van een Halling model krijgen en is hij gemakkelijk
om te sporen naar H0m.
Foto’s proefmodel
|
|
|
Update:
(4-11-2013)
Van het bovenstaande proefmodel
zijn een aantal wagenbakken gegoten om te kijken of alles klopt zoals
aanvankelijk ontworpen is. Deze wagenbakken zullen opnieuw bewerkt worden zodat
ze geschikt zijn voor het maken een grotere oplage in resin (giethars). Op dit
moment ziet het er niet uit dat er een productie komt bij Hallling vanwege o.a
rechtenproblemen met Lima/Rivarossi. Ik heb immers gebruik een deel van een Lima
onderstel verwerkt in mijn proefmodel en ook de naamgeving kan een probleem
opleveren.
Op korte termijn zal ik met Paul Sassen het project verder bespreken en de
resultaten zal ik hier neerzetten. Alvast een aantal afbeeldingen van het eerste
gegoten proefmodel:
|